Eerste blog

16-07-2014 17:21

Mijn nieuwe blog is vandaag van start gegaan. Houdt focus hierop en ik zal proberen je geïnformeerd te houden. Je kunt nieuwe berichten plaatsen op deze blog via de RSS feed.

Vandaag ben ik de laatste voorbereidingen aan het treffen voor mijn tocht naar Oekraine. Ik ben nog nooit in dat immense land geweest. Via Coutchsurfing.com heb ik een aantal mensen leren kennen. De eerste is Lyuba, ze is 36 en woont in Kiev. Vrijdag na twee lange dagen reizen zal ik haar ontmoeten. Ik kan twee dagen bij haar verblijven en ze neemt mij mee om Kiev te bekijken. Ik ben benieuwd, gisteren e-mailde ze nog dat er in haar appartement geen warm water voorhanden is. Dat wordt zomers afgesloten en of ik het een probleem vind. Voor mij geen probleem heb ik geantwoord. Ik probeer daarna nog een aantal dagen in Kiev te blijven, al weet ik nog niet precies waar.

Verder wil ik nog naar de Karpaten, dat is een berggebied aan de westzijde van Oekraine. Het gebied loopt door tot in Roemenie. In Подобовец (Podobovets) of in de buurt van heb ik afgesproken met Paul een jongeman van 27 uit Odessa. In de buurt van Подобовец is een festival daar zal ik waarschijnlijk naar toe gaan. Lijkt mij leuk camperen in de buitenlucht. Na een aantal dagen kan ik met Paul de duizend kilometer lange tocht naar Odessa maken. Ik wil de Zwarte Zee zien voordat ik richting Frankfurt vertrek.