Odessa 2

31-07-2014 21:53

Twee dagen Odessa vind ik wel genoeg. De huis eigenaresse is aardig maar totaal niet te verstaan. Wel maakt ze voor mij  s avonds soep en thee. Laatste dag in Odessa krijg ik van haar als ontbijt brood met spek en twee schijfjes aardappel en een halve augurk. Want een man leeft niet van brood alleen. Gelukkig is er thee om het weg te spoelen.

Tegen tienen neem ik afscheid en met de minibus ga ik naar de stad, die ik eigenlijk al een beetje heb gezien. Ik kijk nog wat rond in de stad en ben op zoek naar wat souvenirs, niet veel van mijn gading. In Kiev is men wat bewuster van zijn land en van de politiek heb ik het idee. Odessa is overduidelijk een havenstad.

 

Tegen drie besluit ik dat het tijd wordt om richting vlieghaven te gaan. Ik heb geen mogelijkheid gehad om de retourtickets uit te printen. Het vliegveld in Odessa heet vliegstation en veel meer dan een vergrote bushalte is het ook niet. Hier is het wachten op het inchecken in het vliegtuig van Polishairline. Dat met een half uur vertraging richting Warschau zal vertrekken. Voor mij geen probleem, mijn aansluitende vlucht naar Frankfurt vertrekt namelijk twaalf uur later.